joi, 16 august 2012

“Englezii mi-au schimbat mentalitatea”

Marius Olaru are 25 de ani și este managerul unui magazin românesc din nord-vestul Londrei. A venit în Marea Britanie acum trei ani și jumătate împreună cu prietena lui gândindu-se că Londra este o alternativă la București.

“Acum trei ani lucram în domeniul vânzărilor online de electronice la o companie din București”, și-a început Marius povestea. A lăsat totul în urmă și a hotărât să vină în UK la insistențele prietenei sale.”Am decis să încercăm o nouă experiență, numită Londra, având sprijinul psihologic că părinții ei sunt aici, deci nu suntem ai nimănui”.

Marius nu a vrut să dea amănunte despre ce a făcut până să ajungă la magazinul românesc, motivând că ceea ce face acum i se potrivește mănușă, iar joburile pe care le-a avut ulterior în Londra au fost lipsite de importanță, încât nici nu merită să fie menționate.”Venind dintr-un mediu în care nu am lucrat niciodată fizic și deci nici priceperea necesară n-am avut-o, n-am încercat vreun job de acest gen, deși poate nici nu mi se oferea vreunul mai mult de două zile”

Manager la magazin

La Romanian Food Center din Edgware a ajuns prin intermediul unor cunoștințe comune. Patronii l-au plăcut și acum este omul lor de încredere. Se ocupă de la aprovizionare, până la vânzarea propriu zisă și asta-i ocupă toată ziua.

Prietenii, familia și locurile unde a copilărit sunt lucrurile care îi lipsesc cel mai mult. Poate tocmai de aceea, jobul actual îl face să se simtă mai aproape de casă. “Cei mai mulți dintre clienții noștri sunt români, dar sunt și englezi care vin special la noi pentru mici, spre exemplu”, ne-a mărturisit Marius. Pentru că intră în contact zi de zi cu români, uneori uită că se află la mai bine de 2000 de kilometri distanță de România. „Deși am multe lucruri de rezolvat și zi de zi se ivesc mii de probleme, am satisfacția că reușesc să fac ceva bun pentru românii noștri: le aduc o fărâmă din ceea ce înseamnă acasă”.

Atmosfera din magazin este una primitoare. Olaru ne-a spus că întotdeauna se ascultă muzică populară iar pe lângă produsele fabricate în România, ei au și propriile lor rețete de cârnați, mici, pastramă, sarmale sau salată boeuf. “Nu am excelat niciodată în prepararea produselor culinare și nici n-a fost vreun hobby pentru mine. Însă aici totul este altfel. Am devenit ușor ușor un bun bucătar. Acum fac cârnați, mici, tot ce înseamnă produse tradiționale românești. Și oamenii îi apreciază, altfel nu s-ar întoarce mereu la noi”.

Marius spune că de când a venit la Londra și-a schimbat mentalitatea despre viață. Crede că trăind într-un oraș multicultural ca acesta îți este aproape imposibil să nu începi să ai o nouă viziune despre viață. „Nu provin dintr-o familie săracă. În copilărie nu mi-a lipsit nimic, nu am întâmpinat greutăți. Englezii mi-au schimbat mentalitatea. Scopul lor nu este să achiziționeze. Adică dacă vecinul are casă cu un etaj, eu trebuie să îmi fac cu două. Nu, ei sunt altfel. Dacă își pot permite un concediu pe an, ei sunt fericiți. Mi-ar plăcea să cred că românii din străinătate pot adopta stilul lor de viață”.

Marius Olaru, de la vânzări online, la prepararea cârnaților

Dacă întrebi orice român care are o afacere sau o funcție de conducere într-un business românesc în Marea Britanie cât de prosperă e activitatea pe care o desfășoară, răspunsul e invariabil același: treburile merg bine dar eu nu vreau să mă îmbogățesc, tot ce fac e din dragoste pentru semenii noștri. Marius Olaru nu face excepție.

Anca Pandele



Sursa:ziarulromanesc.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

VA MULTUMESC PENTRU COMENTARİU Şİ VA DORESC O Zİ BUNA.

Grab Bookmark GadgetWeb Informer Button Blogger Tricks